Bienvenidos a Peru!

24 september 2014 - Cusco, Peru

Tijdje geleden dat ik geschreven heb! Ik ben inmiddels al meer dan een week in Peru en heb het erg naar m´n zin! De reis van La Paz naar Puno duurde een hele dag, maar het ging eigenlijk heel snel voorbij. In Puno ben ik met de taxi naar m´n hostel gegaan. De volgende dag moest ik al vroeg op, want om 6.30 werd ik opgehaald. Ik heb die dag de Uros floating islands bezocht en Isla Taquile. We begonnen met de floating islands. Heel indrukwekkend was dat! Het zijn geen natuurlijke eilanden, maar eilanden gemaakt door mensen. De eilanden bestaan volledig uit riet. Op de eilanden kregen we uitleg hoe de bewoners de eilanden maken en hoe ze daar leven. Echt álles wordt gemaakt van riet... ook de huizen en de boten. Heel bijzonder om te zien. De bewoners van de eilanden maken ook allerlei kleden en souvenirs om aan de touristen te verkopen.
Na de Uros eilanden zijn we 2,5 uur verder gevaren naar Isla Taquile. Taquile is wel een natuurlijk eiland en lijkt een beetje op Isla del Sol, waar ik in Bolivia was geweest. We zijn het eiland over gelopen en hebben daar geluncht. Het was erg mooi en ik kon er deze keer meer van genieten, omdat ik nu niet ziek was :) We zijn alleen eerder terug gegaan omdat het steeds harder begon te waaien. Het titicaca meer werd ook steeds ruiger! Het was best wel eng om terug te varen... Het duurde deze keer 3,5 uur om terug te varen en de golven waren 2 tot 3 meter hoog! Het water kwam ook de boot in... Ik was dus blij toen ik weer aan land was! Ik heb in Puno nog wat rond gelopen en lekker gegeten. De volgende dag ging ik dan eindelijk naar Cusco! Al vroeg weer met de taxi en daarna met de bus. De busrit van Puno naar Cusco duurde meer dan 9 uur, maar onderweg hebben we allerlei stops gemaakt en hebben we wat dingen bezocht dus dat was wel fijn. Rond 6 uur was ik bij m´n gastgezin. Het gezin bestaat uit een moeder (Karin) ,een vader (Boris) en twee zoons (Raul en Boris). Ze zijn heel aardig. Vooral de moeder is heel lief! Het is nog steeds wel een beetje wennen hoor. Gelukkig woont er ook nog een andere vrijwilliger in het huis (Justin), hij komt uit Australie. Hij heeft me een beetje wegwijs gemaakt in het gezin en met hem kan ik gelukkig wel gewoon Engels praten.
De eerste avond in het gastgezin heb ik vooral lekker uitgerust, want ik was heel moe van al dat reizen. Zaterdag heeft Justin me wat van de stad laten zien en na de lunch ben ik met de vrijwilligerscoordinator (Agnes) ook de stad in geweest en zij heeft me uitgelegd hoe alles werkt hier met taxi´s en de bus en hoe ik naar school kom enzo. Die avond gingen we met alle vrijwilligers pizza eten! Het was leuk om iedereen te leren kennen. Alle vrijwilligers wonen gelukkig ook dichtbij. Na het eten zijn we nog een beetje het nachtleven van Cusco gaan verkennen. Erg gezellig!
Zondag heb ik niet heel veel gedaan. Ik ben wat gaan lopen door de stad om mezelf een beetje wegwijs te maken. Ik ben dus ook een paar keer verwaald en heb heel veel gelopen haha. Gelukkig maakt dat niet uit want de lunch is hier erg groot! Het is dus wel fijn om af en toe even te lopen. De weg van mijn huis naar de school is ook zo´n 40 minuten lopen. Ik heb elke dag les van half 3 tot half 7. Ik ga dus na de lunch gelijk weg en als ik thuis kom ga ik meteen alweer avondeten.
De Spaans lessen bevallen me wel heel goed! De lerares is erg aardig en ik heb ook nog les met een ander meisje uit Engeland (Emily). Ik heb nog maar 2 dagen les gehad, maar ik heb al best wat nieuwe dingen geleerd! Communiceren met het gastgezin gaat dus ook steeds beter gelukkig.

Kortom, ik vermaak me prima en er is genoeg te doen hier! Dit weekend ga ik wat dingen bezoeken in en rondom Cusco.

Oja, ik heb ook wat nieuwe foto´s geplaatst!

Tot de volgende keer!

1. Joke Korrel:
    1 oktober 2014
    Wat een mooie foto's heb je (tot nu toe) gemaakt, Elise. Naast goed schrijven vind ik dat je ook heel goed kunt fotograferen. Naast prachtige landschappen hier en daar ook wat 'kleinere dingen'. Zelf vind ik het altijd leuk om mensen in hun leefomgeving te fotograferen, maar dat is niet altijd makkelijk, omdat mensen het niet willen of er geld voor willen hebben.
    Hoop dat het goed met je gaat. Succes met alles!
    Liefs en groetjes, Joke